Аналіз роботи

Творчий звіт роботи міської творчої групи
вчителів трудового навчання

Протягом року вчителі творчого колективу методичного об’єднання вчителів трудового навчання працювали над темою: «Впровадження сучасних інформаційних технологій в навчально-виховний процес на уроках обслуговуючої праці».
Тема роботи творчої групи набула своєї актуальності у зв’язку з впровадженням сьогодні комп'ютерних технологій в навчальний процес, як  невід'ємної частини шкільного навчання. Використання інформаційних технологій є одним із ефективних засобів підвищення мотивації і індивідуалізації навчальної діяльності дитини, розвитку її творчих  здібностей, створення сприятливого емоційного фону, підвищення педагогічної майстерності вчителів. Тому в ММО вже третій рік працює творча група з проблем впровадження ІКТ у навчально-виховний процес. В групі об’єднались вчителі, які творчо підходять до своєї роботи. До складу групи увійшли вчителі різних навчальних закладів міста: Без’язична О.П. - керівник групи (ЕЗОШ №4), Челнокова Н.Ф.(ЕНВК №5), Родіонова Н.М. (ЕЗОШ №2), Перфіл’єва Л.В.(ЕБГ «Гармонія»), Кузнєцова І. С. (ЕНВК№1), Чернуха У.А.(ЦОППМ).

Завдання творчої групи:
1. Підвищення педагогічної майстерності вчителів.
2. Активізація роботи вчителів з обдарованими учнями.
3. Залучення учнів до використання сучасних інформаційних технологій на уроках обслуговуючої праці.
4. Візуалізувати навчальний матеріал.
5. Забезпечити широку варіативність навчання.

Протягом рогу вчителі працювали за планом:

Тема засідання
Дата проведення
1
Планування роботи творчої групи на 2016-2017 н.р.

серпень
2
Поглиблиблення знаннь про закономірності створення презентацій
жовтень
3
Використання Microsoft Excel таблиць в роботі вчителя трудового навчання. Семінар-практикум.
лютий
4
Використання інтернет - ресурсів при підготовці до уроку вчителя - учня
квітень
5
Підготовка до творчого звіту роботи ТТК. Підведення  підсумків роботи
травень
Нові технології надають багатогранні можливості запровадити сучасні інформаційні та телекомунікаційні технології у навчально-виховний процесс. Забезпечують формування технічно та технологічно освідченої творчої особистості підготовленої до життя, активної трудової діяльності в умовах сучасного інформаційного суспільства, створюють належне підґрунтя для розвитку життєвої компетенції, пізнавальної та творчої активності дітей та учнівської молоді, їх творчу самореалізацію.
Мистецтво дає учням можливість усвідомлювати себе як духовно значиму особистість, розвивати здібності художнього, естетичного, морального оцінювання оточуючого світу. Саме в мистецтві, куди можна віднести всі види рукоділля, які вивчаються на уроках обслуговуючої праці, учениці розвивають свої творчі здібності, набувають досвіду творчої діяльності, формують свою індивідуальність. Тільки там, де з’являється творча ініціатива, підвищується результативність у всіх різносторонніх напрямках розвитку дитини. Творча діяльність здатна здійснювати перетворюючий вплив на особистість.
Вже зараз суспільство (діти) активно використовують нові інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) в повсякденному житті. Комп’ютери, ноутбуки, кишенькові комп’ютери, мобільні телефони, DVD програвачі міцно ввійшли в побут. Тому так важливо саме зараз переглянути підходи до навчання молодого покоління. Впровадження інноваційно-комунікаційних технологій - ось, що в наш час допомагає створювати реальне підґрунтя для розвитку творчих здібностей дитини в процесі навчання.
Поява нових технологій, оскільки ІКТ є однією із технологій,   приведе до відповідних змін в освіті, яка здатна створити умови для гуманізації та гуманітаризації навчання на основі індивідуалізації, диференціації, індивідуально-творчого і діяльнісного підходів, орієнтації на розвиток вільної і творчої особистості.
Вчителі на своїх  творчих засіданнях розглядали  основи  використання ІКТ на різних етапах уроку, розробляли основні вимоги щодо  впровадження ІКТ у НВП, здійснювали обмін інформацією (рекомендаціями) про ефективні шляхи   використаня ІКТ, здійснювали пошук в Інтернеті рекомендацій та досвіду колег, сприяли впровадженню їхніх розробок, ідей. У вчителів підвищилася зацікавленість  щодо  використання ІКТ, вчителі все більш активніше використовували можливості ІКТ у повсякденній роботі. 
У своїй роботі вчителі використовували різні форми ІКТ: -при підготовці різного дидактичного матеріалу до уроків: використання можливостей мережі Інтернет, а також технічні можливості додаткового комп'ютерного обладнання (принтер, сканер і цифровий фотоапарат); -створення банку посилань на ресурси мережі Інтернет (
тематичний банк корисних посилань, що містять важливу інформацію для проведення уроків і позаурочній діяльності
); -використання методичного матеріалу (у своїй роботі вчитель може використовувати поради, рекомендації та розробки викладачів трудового навчання з різних міст нашої країни, що є хорошим способом самоосвіти); -створення презентацій до різних типів уроків та різних етапів уроку, створення учнівських презентацій  «Творчий проект» та інш.;едення електронного журналу в 5-11-х классах; -робота з розвитку ВЕБ-ресурсів (ведення блогів, створення сайтів); - використання Excel таблиць в роботі вчителя (створення електронних таблиць, графіків, діаграм, під час проведення аналізу роботи наприкінці семестру, року.
На засіданні ММО вчителів естетичного напрямку вчителі трудового навчання обговорили питання «Електронні таблиці Excel в роботі вчителів  трудового навчання» та провели практичне заняття. Електронні таблиці - програми для обробки числової інформації, представленої в табличному вигляді.  Основні можливості таблиць: створення, редагування і форматування таблиць; виконання обчислень; побудова діаграм і графіків. Діаграми можна використовувати не лише для візуалізації даних, але і для їх аналізу. 
            В проектній діяльності учнів таблиці Excel доцільно використовувати на різних етапах:
І етап – пошуково-дослідницький. В електронних таблицях Excel проводиться попередній облік собівартості виробу.
ІІ етап – технологічний. На цьому етапі об’єкт створюється руками учнів, тому інформаційні технології не використовуються.
ІІІ етап – заключний. На цьому етапі учні розраховують собівартість виробу за допомогою таблиці Excel, порівнюють з попередніми розрахунками та аналізують отримані результати.
            Таблиці Excel дають вчителю багато можливостей: скласти зведену відомість успішності по класу, звіт вчителя-предметника по семестрах, відстежити виконання проектів на різних етапах, скласти план предметного тижня, розклад кабінету, провести розрахунок витрат, скласти кросворди, тощо. І вчитель повинен визначити місце та роль інформаційно-комунікаційних технологій у своїй професійній діяльності. 
Але комп’ютер не може повністю замінити вчителя. Саме  вчитель має можливість зацікавити учнів, викликати допитливість, завоювати їх довіру. Він може спрямувати їх увагу на ті або інші важливі аспекти предмета, який вивчається, відзначити їх старанність та знайти шляхи спонукання до навчання. Таку роль вчителя комп’ютер ніколи не зможе взяти на себе. Тому вчитель повинен визначити місце та роль інформаційно-комунікаціних технологій  у своїй професійній діяльності.
            В своїй роботі вчителі протягом  року використовували мультимедійні презентації. Для підвищення зацікавленності учнів до будь-якої нової теми, нового етапу роботи, доцільно вступний урок проводити із застосуванням мультимедійної презентації. Застосування ІКТ дає можливість за короткий час викласти достатньо  великий об’єм інформації, з яскравим художньо-естетичним оформленням, що сприяє кращому засвоєнню учнями побаченого матеріалу, виховує естетичний смак у дітей, створює умови до фантазування. Так при вивченні будь-якої теми зображена на екрані послідовність виконання прийомів, що застосовуються при тій чи іншій технології допомагає учням повторити їх та швидше і краще засвоїти. Презентації - це велика допомога вчителю під час викладання варіативних модулів, тому що підручників  до модулів не має і вчителю доводиться активно добирати матеріали в інтернеті, систематизувати їх, створювати банки ідей, банки технологій.

 

Наприклад, до варіативного модуля «Технологія писанкарства»:
             

           
У процесі використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках необхідно ретельно продумати поєднання з ними слова вчителя, можливості використання різних методичних прийомів: пояснення, установка на сприймання перед демонструванням (простеженням) окремих елементів комплексу чи комплексу загалом, бесіда за їх змістом; пояснення (бесіда) за змістом аудіовізуальних засобів; демонстрування (прослуховування) окремих частин, фрагментів або кадрів, що чергується з розповіддю (поясненням); демонстрування (прослуховування), що супроводжується поясненням (синхронним коментуванням).
У процесі підготовки до проведення уроку з використанням ІКТ слід:
-детально проаналізувати зміст і мету уроку;
-зміст і логіку вивчення навчального матеріалу;
-визначити обсяг і особливості знань, які повинні засвоїти учні, необхідність демонстрації;
-відібрати і проаналізувати аудіовізуальні та інші дидактичні засоби, встановити їх відповідність змістові та меті уроку;
-встановити, на якому попередньому пізнавальному досвіді здійснюватиметься вивчення кожного питання теми;
-визначити методи і прийоми забезпечення активної пізнавальної діяльності учнів, міцного засвоєння ними знань, набуття умінь і навичок.
Впровадження інформаційно-комунікаціних технологій – ось, що наш час допомагає створювати реальне підгрунття для розвитку творчих здібностей дитини в процесі навчання. Тільки там, де зявляється творча ініциатива, підвищується результативність у всіз різносторонніх напрямках розвитку дитини. Творча діяльність здатна здійснювати перетворюючий вплив на особистість.
На закінчення хочеться сказати, що комп'ютери служать підмогою, що дозволяє заощадити час і зробити роботу більш ефективною: здійснити пошук інформації, вирішити велику кількість завдань, проаналізувати результати, скористатися графічними можливостями комп'ютера, сприяють розвитку учнів до досліджуваного предмета, стимулювання пізнавальної і творчої активності і самостійності учнів, формування комунікативних навичок. Забезпечення об'єктивного контролю знань, якості засвоєння матеріалу учнями.
Враховуючи все вище сказане можна підсумувати, що використання тільки одного виду із великої кількості креативних комп’ютерних технологій, підвищує рівень подачі матеріалу, що в свою чергу забезпечує ефективність розвитку творчих здібностей учнів. Але в перспективі, при покращенні соціально-економічного стану в країні та покращенні матеріально-технічного забезпечення закладів освіти комп’ютерною технікою, можна мріяти про можливість застосування на уроках обслуговуючої праці персональних комп’ютерів, та наявності спеціальних програм, які даватимуть можливість кожній дитині розробляти нові візерунки для вишивки, нові види в’язання, розробляти і виготовляти лекала для розкроювання одягу на себе та інше. Тому що в наш час тільки маючи сучасні засоби навчання можна говорити про високий результат роботи вчителя обслуговуючої праці.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Тема творчої групи